600 g de cigrons cuits
16 galeres
8 musclos
1 ceba
2 alls
1 branca de julivert
2 tomaques madures
1 gotet de vi ranci
un polsim de pebre vermell dolç
sa
oli d'oliva
brins de safrà
suc de cocció dels cigrons.
Un cop haurem poat una cassola al foc amb una mica d'oli d'oliva, hi fregirem les galeres una mica. En acabar, hi tirarem la ceba picadeta, l'all també picat i el julivert una mica després. Quan estigui tot sofregit, hi afegirem les tomaques madures picades sense pell ni llavors. Ho deixarem una estoneta, remenant de tant en tant. Arriba el moment hi posarem el pebre roig i el viranci i, quan l'esperit de vi s'hagi evaporat, hi afegirem el safrà torradete. Inmediatament despés hi posarem els cigrons amb el suc de la seva cocció. Una vegada bulli, hi afegirem els musclos i ho rectificarem tot de sal. Si fa falta més liquid, hi podem posar aigua o brou. Deixarem que cogui cinc minutets i llestos.
Peix Cuina i tradició
David Solé i Torné
Editorial El Mèdol
P.V.P. 15 €
Has cuinat aquesta recepta i li has fet una foto perquè t'ha quedat de primera? Envia'ns un correu a festa@festa.cat amb el teu nom, quina recepta has seguit i la foto, i te la publicarem. (màxim 4 imatges. Mínim 500 Kb. i 2 Mb. màxim).
Si tens un blog o una web de cuina o un restaurant, ficans-ho al mail i també ho publicarem juntament amb la foto.
Perquè los pals eren quatre
i eren quatre los senyals,
essent cada barra un símbol,
essent un nom cada pal.
Dret es deia lo primer,
i lo segon Llibertat;
Justícia era el nom del terç,
Indústria lo nom del quart.
Victor Balaguer
Festa.cat va sorgir d´una necessitat personal de conèixer culturalment poble a poble tota la Catalunya actual.
La finalitat de festa.cat es buscar, conèixer i recollir per poder-vos mostrar i ensenyar culturalment totes aquelles informacions que de vegades no trobem o simplement no estan disponibles a tothom.
Informació com ara cada Festa Major de Catalunya. Totes les fires, festes, espectacles, concursos, mostres, trobades, mercats, exposicions i tot tipus de rutes que es poden realitzar. Continuar llegint →
Un projecte original de Festapuntcat S.L.
Dissenyat per Pixel Binario, desenvolupat per Quadrícula web+media, gestionat per Resettecnic i editat per Festapuntcat S.L. des de Catalunya.