És molt corrent la creença popular que Judas, el deixeble traïdor, era fill del poble d'Esparreguera. Portats d'aquesta creença, els seus fills són qualificats de falsos i innobles. La dita té origen en la representació popular del drama de la Passió, que es feia al monestir de Montserrat i era representada per veïns de diversos pobles dels voltants del Monestir, entre els quals n'hi havia un d'Esparreguera que, durant molts anys, féu el paper de Judas molt traçudament
Perquè los pals eren quatre
i eren quatre los senyals,
essent cada barra un símbol,
essent un nom cada pal.
Dret es deia lo primer,
i lo segon Llibertat;
Justícia era el nom del terç,
Indústria lo nom del quart.
Victor Balaguer
Festa.cat va sorgir d´una necessitat personal de conèixer culturalment poble a poble tota la Catalunya actual.
La finalitat de festa.cat es buscar, conèixer i recollir per poder-vos mostrar i ensenyar culturalment totes aquelles informacions que de vegades no trobem o simplement no estan disponibles a tothom.
Informació com ara cada Festa Major de Catalunya. Totes les fires, festes, espectacles, concursos, mostres, trobades, mercats, exposicions i tot tipus de rutes que es poden realitzar. Continuar llegint →
Un projecte original de Festapuntcat S.L.
Dissenyat per Pixel Binario, desenvolupat per Quadrícula web+media, gestionat per Resettecnic i editat per Festapuntcat S.L. des de Catalunya.